Self Service BI

Self Service BI

Self Service Bi  הינו מונח המתאר את יכולת המשתמש הבודד לייצר תובנות עיסקיות בצורה עצמאית עם תלות מינימלית בגורמי ה- IT או גורמים אחרים .

self service bi

עולם ה- BI הקלאסי נשען על תהליכי עבודה מקובלים כדוגמת תהליך איסוף דרישות המשתמש, אפיון תהליכי גזירת נתונים אל מחסן הנתונים המרכזי ועיצוב פתרונות ממשק משתמש בכלי ויזואליזציה. מרבית החברות הבינוניות גדולות עובדות בתהליכים אלה ומייצרות אזורי עבודה מובנים בצורת דשבורדים ומאפשרות יכולות תחקור סביב כלי תחקור שונים.

לצד תהליך עבודה קלאסי זה נוצר צורך לספק מידע עסקי במתודולוגית עבודה שונה, מהירה יותר הנותנת למשתמש את האפשרות לפתח את התוצרים בעצמו – Self Service. סיבות נוספות לדרישה בעבודה מסוג זה:

זמן המתנה לתוצר ארוך מדי – תהליך הבאת התוצר למשתמש העסקי יכול לעיתים לקחת מספר שבועות ואף חודשים במקרים המורכבים. בעולם העסקי זהו זמן ארוך מדי ולעיתים אך מייתר את הצורך המיידי במידע.

תרבות ה- Instant  אנו חיים בעולם בו הצרכים מסופקים מיידית, מכשירים חכמים, אפליקציות, יכולות חיפוש מתקדמות מספקות תשובות מיידיות לשאלות בלתי מוגבלות והדרישה ממערכות ה-BI –זהה.

יכולות טכנולוגיות מאפשרות – קיימים מספר רב של כלים המאפשרים בצורה פשוטה מאוד להתחבר למקורות מידע ולייצר תחקור נתונים פשוט יחסית וויזואלזציה מרשימה וכל זאת ללא ידע טכנולוגי חזק.

שתי שיטות העבודה, האחת הצורך הארגוני באיסוף מרכזי של הנתונים לצורך בניית פתרונות מסודרים לרבבות המשתמשים והשני שיטה המאפשרת צריכת המידע באופן עצמאי וחופשי מציבות אתגרים מתודולוגיים\טכנולוגיים.

דטה קיוב פיתחה שיטת עבודת מעניינת המאפשרת לצד פיתוח פתרונות מרכזיים ומאובטחים, חופש וגמישות מקסימלית למשתמשי הקצה. נשמח לשתף אותך בתובנות שלנו – לתאום פגישה.

צביקה ירון, סמנכ"ל מכירות

דטה קיוב